Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Progression i undervisnin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Progression i undervisning av tal i bråkform

Artikel i övriga tidskrifter
Författare Caroline Nagy
Publicerad i Nämnaren
Volym 46
Nummer/häfte 3
Sidor 21-25
ISSN 0348-2723
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM
Sidor 21-25
Språk sv
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

I denna artikel presenterar jag hur progression av tal i bråkform kan komma till uttryck i kursplan, i läromedel och i undervisning från förskolan till högstadiet. Jag beskriver också hur lärare kan arbeta för att skapa progression i den undervisning som eleverna möter.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?