Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Feeling or following? A f… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Feeling or following? A field-experiment comparing social norms-based and emotions-based motives encouraging pro-environmental donations

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Magnus Bergquist
Lina Nyström
Andreas Nilsson
Publicerad i Journal of Consumer Behaviour
ISSN 1472-0817
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Psykologiska institutionen
CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1002/cb.1813
Ämnesord cognitive-dissonance, energy-conservation, normative messages, impure, altruism, behavior, feedback, habits, spillover, provide, context, Business & Economics
Ämneskategorier Psykologi, Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

In this study, we design and explore interventions encouraging pro-environmental donations by testing social norms and anticipated positive emotions. The social norms-based intervention included descriptive and injunctive social normative information while the emotions-based intervention included information about anticipated positive emotions. The two intervention techniques were tested in a field-experiment; applying social norms-based or emotions-based messages to a real choice situation between retaining versus donating one's own money (i.e., using recycling machines giving people the choice to either retain money obtained from their recycled bottles, or to donate their money to a pro-environmental organization). Results showed that more people donated their money after being exposed to the emotions-based message, than the social norms-based message or no message.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?