Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Increased polarization in… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Increased polarization in public trust in news media in Sweden 1990—2018

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Ulrika Andersson
Publicerad i NordMedia 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämneskategorier Medievetenskap, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

This paper focuses on if and how public trust in media has changed in Sweden during 1990--2018. It does so by analyzing trust in media as social institutions and trust in media as organizations. The result points to significant stability in public trust in media, at least on the overall level. Most people have trust in radio and television, especially in public service media. Trust in commercial media such as evening tabloids and commercial television is, however, low. While general trust in traditional media is stable, there are signs of increased polarization in certain social groups. Most obvious is the polarization between those who sympathize with the Left party (V) and sympathizers with the Sweden democrats (SD).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?