Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

‘Sexual Orientation’ in S… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

‘Sexual Orientation’ in Swedish Preschool Policy—What Is the Problem?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Lena Sotevik
Publicerad i Genealogy
Volym 4
Nummer/häfte 1
ISSN 1557-3796
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://www.mdpi.com/2313-5778/4/1/...
Ämnesord sexual orientation; discrimination; childhood; sexuality; heteronormativity; poststructural policy analysis
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Genusstudier, Barn

Sammanfattning

The present article focuses on how ‘sexual orientation’ is represented and produced in a Swedish preschool policy document regarding discrimination and equal treatment. ‘Poststuctural policy analysis’ is employed, in line with Foucault) and Bacchi. The results show that ‘sexual orientation’ is represented as a matter for families, but for parents rather than children. In the plans for equal treatment, visualizing different families stands out as the goal of working preventively against discrimination based on ‘sexual orientation’ in preschool, and the active measures planned for are reading books and spontaneous conversations. The article argues that the discrimination perspective represented in the documents, together with discourses on childhood innocence, establish certain conditions for how ‘sexual orientation’ is produced in preschool

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?