Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Die DaF-Lehrerausbildung … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Die DaF-Lehrerausbildung in Schweden – Zwischen Pädagogik, Fachstudium, Sprachdidaktik und Praxis

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christine Fredriksson
Rosén Christina
Publicerad i Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht
Volym 25
Nummer/häfte 1
Sidor 705–724
ISSN 1205-6545
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Sidor 705–724
Språk de
Länkar https://tujournals.ulb.tu-darmstadt...
Ämnesord German, teacher education, language teacher, in teacher training, foreign languages, Swedish school system
Ämneskategorier Tyska språket

Sammanfattning

For several years, the number of teacher students in German has dropped sharply in Sweden. At the same time, many German teachers are retiring or changing profession. For in-service German teachers there are so far only few chances for in-service teacher training, which could also be explained by the low status of foreign languages in the Swedish education system. At the same time, a huge shortage of teachers is already recognizable, which will only increase in near future. In this article, we take a close look at the language teacher education in Sweden. We examine the question of which areas of friction exist between the various scientific disciplines such as education, German studies, language didactics and practical training, involved in the German teacher education. What are the reasons for the lack of teachers in Swedish schools, and what measures can lead to securing a sustainable German teacher's competence?

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?