Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Show Them or Involve Them… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Show Them or Involve Them? Two Organizations of Embodied Instruction

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Bryn Evans
Oskar Lindwall
Publicerad i Research on Language and Social Interaction
Volym 53
Nummer/häfte 2
Sidor 223-246
ISSN 0835-1813
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 223-246
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/08351813.20...
https://www.tandfonline.com/doi/ful...
Ämnesord Embodied Interaction; Conversation Analysis; Instruction; Demonstration
Ämneskategorier Idrottsvetenskap, Lärande, Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

When instructors train people in physical actions, they often demonstrate what they want the learner to do. When basketball coaches use reenactments in training sessions, we find that they organize them in two ways: (a) as a performance treating the players as passive learners (what we call “demonstration as performance”); and (b) as active co-ordinated action among the players as involved coparticipants (what we call “demonstration as enactment”). It is through this ordering of cooperative organizations that, we argue, an enactment is achieved that is maximally coherent and followable as instructions for the observing audience of learners. Data are in Australian English.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?