Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Bill's Rationales for Lea… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Bill's Rationales for Learning Mathematics in Prison

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare L. M. Ahl
Ola Helenius
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2020.17...
Ämnesord Individualized instruction, motivation, rationales, prison education, self-efficacy, motivation, achievement, Education & Educational Research
Ämneskategorier Matematik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This paper reports on a case study of a student's rationales for learning mathematics. We operationalize Stieg Mellin-Olsen's educational concept of rationales for learning and apply the concept on data consisting of three semi-structured interviews with a student in the Swedish prison education program. Our analysis shows that the student's rationales vary in character over time as a reaction to his educational contexts. We conclude that Mellin-Olsen's construct of rationales is useful for understanding students' changing motivation in relation to the teaching and to the practice of mathematics the teaching entails. Teachers may use the concepts from our analysis as cognitive tools, related to students' rationales for learning. By identifying students' different rationales, opportunities arise for an individualized instructional design.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?