Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Competition and service q… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Competition and service quality: Evidence from Swedish residential care homes

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Rasmus Broms
Carl Dahlström
Marina Nistotskaya
Publicerad i Governance
Volym 33
Nummer/häfte 3
Sidor 525-543
ISSN 0952-1895
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Quality of Government Institute (QoG)
Statsvetenskapliga institutionen
Sidor 525-543
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1111/gove.12436
Ämneskategorier Studier av offentlig förvaltning, Statsvetenskap (exklusive studier av offentlig förvaltning och globaliseringsstudier)

Sammanfattning

© 2019 Wiley Periodicals, Inc. Against a backdrop of increased levels of marketization of welfare services in OECD countries, this article aims to shed light on the separate effects of private ownership and competition for the market on service quality. Using residential elder care homes in Sweden as our case, we leverage unique panel data of ownership and competition against a set of indicators, pertaining to the structure, process, and outcome dimensions of care quality. The main finding of our analyses is that competition for the market does surprisingly little for quality: private entrepreneurs perform neither better nor worse under stiff competition and the quality of care is approximately the same in those nursing homes that are exposed to the market as in those that are not.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?