Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Visual Literacy in Swedis… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Visual Literacy in Swedish Art Education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Hans Örtegren
Tarja Karlsson Häikiö
Publicerad i Tilde; Rapport nr. 17 Lärarutbildning & konstpedagogik Några Nordiska Nedslag, INSTITUTIONEN FÖR ESTETISKA ÄMNEN UMEÅ UNIVERSITET
Nummer/häfte Rapport nr 17
Sidor 11-21
ISSN 1103-8470
Publiceringsår 2020
Publicerad vid HDK-Valand - Högskolan för konst och design
Sidor 11-21
Språk en
Länkar https://www.umu.se/contentassets/c8...
Ämnesord bild, visual arts education, visual literacy, media literacy,
Ämneskategorier Lärande, Didaktik, Pedagogik

Sammanfattning

In this article Örtegren and Karlsson Häikiö present and problematize the concept visual literacy in relation to a Swedish art educational context, the national evaluations (NU03; NÄU13), and discuss research in the field of visual knowledge. Lately a European research team published a survey, the Common European Framework of Reference for Visual Literacy – Prototype (ENViL, 2016), granted by UNESCO, with comments on the implementations of the concept visual literacy in a European context. This survey have comparative value for research about Swedish conditions and the aim is to discuss gains and losses in implementing the proposals concerning visual literacy presented in the ENViL report and to relate these aims to a Swedish context. As visual literacy is described alongside with other generic competencies in the ENViL study, the core of the subject, according to the authors, needs to be related to national research in the visual knowledge field as well as the Swedish subject visual arts (Bild) both in compulsory school and to the courses predominantly focused within Media and Art programs in upper secondary education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?