Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Experiential Learning thr… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Experiential Learning through Art-based Environmental Education in a Storyline - a Foundation for Sustainable Thinking and Acting

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Margaretha Häggström
Publicerad i IMAG InSEA No 9
Volym 9
Sidor 2-18
ISSN 2414-3332
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 2-18
Språk en
Länkar https://www.insea.org/IMAG/imag9/im...
Ämnesord Art-based environmental education, affective learning, experiential learning, sustainable development, storyline
Ämneskategorier Bildkonst, Didaktik, Lärande, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

In the light of human impact on the planet´s ecosystems and concerns for children’s decreasing direct experience of nature, this essay argues that experiential learning through aesthetic tools may play a potential role for sustainable development. This essay takes its part of departure in a pilot study with pupils in grade 6 (age 12-13). The pedagogy is underpinned by the ideas of art-based environmental education. An interpretative phenomenological analysis is used together with theories of experiential and affective learning. Findings show that student-centered approaches that include experiential learning through aesthetic pedagogical work have the potential to enhance pupils’ interests in the nearby natural environment.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?