Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Explicit and Implicit Kno… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Explicit and Implicit Knowledge of Article Semantics in Belarusian Learners of English: Implications for Teaching

Kapitel i bok
Författare Anders Agebjörn
Publicerad i Formal Linguistics and Language Education. New Empirical Perspectives / edited by Trotzke, A. & Kupisch, T.
Sidor 179–203
ISBN 978-3-030-39257-4
ISSN 1572-0292
Förlag Springer
Förlagsort Cham, Switzerland
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Sidor 179–203
Språk en
Länkar https://link.springer.com/book/10.1...
Ämnesord Explicit knowledge, Implicit knowledge, Articles, Definiteness, Second language acquisition, Russian, Belarusian, English, Language teaching
Ämneskategorier Tvåspråkighet

Sammanfattning

The study investigates explicit and implicit knowledge of article seman- tics in 26 second language learners of English. Their first languages, Russian and Belarusian, lack articles. The research question is whether explicit knowledge, operationalised as an ability to explain what principle governs the choice between the definite and the indefinite article in a multiple-choice test, is associated with target-like use of articles in an oral, communicative task, assumed to tap mainly into implicit knowledge. No correlation between explicit and implicit knowledge, as measured with the two tasks, was found, suggesting that explicit knowledge is not necessary to acquire article semantics in this group of learners. The result is discussed within a modular, cognitive framework, and implications for teaching are considered.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?