Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Journalisters publikkänne… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Journalisters publikkännedom

Kapitel i bok
Författare Ulrika Andersson
Publicerad i Den svenska journalistkåren. Asp, Kent (red)
Sidor 109-118
ISBN 978-91-88212-01-6
Förlag Institutionen för journalistik och masskommunikation
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2007
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 109-118
Språk sv
Ämnesord journalister, journalist 2005, journalistundersökning, publikkännedom, medievanor, publiksyn
Ämneskategorier Samhällsvetenskap

Sammanfattning

Kapitlet fokuserar på vilken publikkännedom svenska journalister har. Med utgångspunkt i enkätundersökningen Journalist 2005 diskuteras hur väl journalister inom olika medier känner till publikens medievanor. Resultatet visar att journalister överlag har en ganska god publikkännedom, men att det trots allt saknas djupare kunskap hos någon av grupperna.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?