Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

[Early professional conta… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

[Early professional contact supports professional development of medical students. EPC--a new course in medical education in Gothenburg]

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Gunilla Hellquist
Stig Rödjer
Bernhard von Below
Gudny Sveinsdóttir
Cecilia Björkelund
Publicerad i Läkartidningen
Volym 102
Nummer/häfte 38
Sidor 2646-8, 2650-1
ISSN 0023-7205
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Institutionen för samhällsmedicin, Avdelningen för allmänmedicin
Institutionen för invärtesmedicin, Avdelningen för internmedicin
Sidor 2646-8, 2650-1
Språk sv
Länkar www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämneskategorier Medicin och Hälsovetenskap

Sammanfattning

Early professional contact (EPC) is a new course for medical students during the first two years of the medical curriculum in the Sahlgrenska Academy at Göteborg University. Small groups with four students and one tutor meet one day every month. The students participate in the clinical work together with the physician and his/her staff and practise communication with and examination of patients. In this article we describe the structure, the content, the basic knowledge and values of the course and the learning methods. We also discuss the results from a Course Experience Questionnaire and two focus groups. The students got insights into medical profession and health care and inspiration for future medical profession and confidence with patients. The physicians as tutors in clinical practice have an important role in supporting the medical students to build up their professional confidence by seeing, listening to and acknowledging them. EPC in the biomedical curriculum can help students balance and synthesize different knowledge, skills and attitudes.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?