Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Virtual rehabilitation af… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Virtual rehabilitation after stroke.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jurgen Broeren
Ann Björkdahl
Lisbeth Claesson
Daniel Goude
Åsa Lundgren Nilsson
Hans Samuelsson
Christian Blomstrand
Katharina S Sunnerhagen
Martin Rydmark
Publicerad i Studies in health technology and informatics
Volym 136
Sidor 77-82
ISSN 0926-9630
Publiceringsår 2008
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Sidor 77-82
Språk en
Länkar www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämnesord Adult, Aged, Aged, 80 and over, Female, Humans, Male, Middle Aged, Motivation, Patient Satisfaction, Perceptual Disorders, psychology, rehabilitation, Psychomotor Performance, Rehabilitation Centers, Software, Stroke, psychology, rehabilitation, Sweden, Therapy, Computer-Assisted, User-Computer Interface, Video Games
Ämneskategorier Arbetsterapi

Sammanfattning

The purpose of this project was to investigate the effects of Virtual Reality technology and haptics for stroke rehabilitation. Twenty-nine stroke subjects, 17 women, and 12 men aged 44-85 years, participated in three different studies. All participants responded favorable to the use of the VR activity station. A change of attitude took place after the subjects were exposed to playing computer games. The general experience with the VR application approach suggests that this treatment concept is promising in stroke rehabilitation, with a wide range of applicability.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?