Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Kundattityder till postor… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kundattityder till postorder

Licentiatsavhandling
Författare Jan Skaug
Datum för examination 1994-06-09
Opponent at public defense Docent Ingemar Tufvesson, Lunds Universitet
ISBN 91-7246-104-7
Förlag University of Gothenburg
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 1994
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Språk sv
Ämnesord ekonomi, konsumentbeteende, köpbeteende, strategi, risk
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv, Övrig annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

Licavhandlingen fokuserar på postorderhandelns attityder till att köpa på postorder. Inriktningen är att få bättre kunskap om postorderhandlarens inställning till postorder samt att finna attitydskillnader mellan olika kundsegment. Forskningsmaterialet grundas på dels en förstudie där 69 respondenter var föremål för personliga intervjuer. Därefter genomfördes en större kvantitativ marknadsstudie med 700 respondenter. Studien pekar på en rad olika argument som ligger till grund för val att köpa per postorder, som t ex pris, spänning och riskfaktorer etc.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?