Till sidans topp

Sidansvarig: Växeln
Sidan uppdaterades: 2018-11-25 19:37

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Jonas Ohlsson - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Jonas Ohlsson

Föreståndare

Jonas Ohlsson
Föreståndare
jonas.ohlsson@gu.se
031-786 6125

Postadress: Box 713, 40530 Göteborg
Besöksadress: Seminariegatan 1 b , 41313 Göteborg


Nordicom vid Nordicom (Mer information)
Box 713
405 30 Göteborg
info@nordicom.gu.se
Besöksadress: Seminariegatan 1 B , 413 13 Göteborg

Senaste publikationer

Media Ownership and Journalism
Helle Sjøvaag, Jonas Ohlsson
Oxford Research Encyclopedia of Communication, Oxford, Oxford University Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Youth and news in a digital media environment. Nordic-Baltic perspectives
Yvonne Andersson, Ulf Dalquist, Jonas Ohlsson
Gothenburg, Nordicom, University of Gothenburg, Samlingsverk 2018
Samlingsverk

Nordicom-Sveriges mediebarometer
Jonas Ohlsson
Göteborg, Nordicom, Samlingsverk 2018
Samlingsverk

Youth and news in a digital media environment. Nordic-Baltic Perspectives
Yvonne Andersson, Ulf Dalquist, Jonas Ohlsson
Y. Andersson, U. Dalquist & J. Ohlsson (eds) Youth and news in a digital media environment. Nordic-Baltic Perspectives, Gothenburg, Nordicom, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Medieutveckling 2018: Medieekonomi
Jonas Ohlsson
Stockholm, Myndigheten för press, radio och tv, Rapport 2018
Rapport

Medielandskapets dataficering
Jonas Ohlsson
Mediestudiers årsbok - tillståndet för journalistiken 2016/2017. Truedson, Lars (red.), Stockholm, Institutet för mediestudier, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Det demokratiska samtalet
Sofia Arkhede, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
Göteborg, SOM-institutet vid Göteborgs universitet, Rapport 2017
Rapport

Visar 41 - 50 av 90

2015

Lessons learned from ten years with digital television: The case of Swedish TV4
Jonas Ohlsson
Nordmedia 2015, August 13-15 2015, Copenhagen Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Nyhetskonsumtionens mekanismer
Jonas Ohlsson
A Bergström, B Johansson, H Oscarsson & M Oscarson (red) Fragment., Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Den svenska mediemarknaden
Jonas Ohlsson
Medieutveckling 2015, Stockholm, Myndigheten för radio och tv, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Dagspressens ekonomi 2014
Jonas Ohlsson
Stockholm, Myndigheten för radio och tv, Övrigt 2015
Övrigt

The Nordic media market 2015
Jonas Ohlsson
Göteborg, University of Gothenburg, Rapport 2015
Rapport

2014

The Swedish media market
Jonas Ohlsson
Media development 2014, Stockholm, The Swedish Broadcasting Authority (Myndigheten för radio och tv), Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

Nedlagda nyheter
Jonas Ohlsson
Bergström, Annika och Ohlsson, Jonas (red) Brytningstider. Samhälle, Opinion och Medier i Västsverige. Göteborg: SOM-institutet vid Göteborgs universitet, Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

Brytningstider
Annika Bergström, Jonas Ohlsson
Bergström, Annika och Ohlsson, Jonas (red) Brytningstider. Samhälle, Opinion och Medier i Västsverige. Göteborg: SOM-institutet vid Göteborgs universitet , Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

Nya spelregler för press, radio och tv. Svensk mediestruktur i den digitala tidsåldern
Jonas Ohlsson
Ulla Carlsson och Ulrika Facht (red) MedieSverige 2014. Statistik och analys. Göteborg. Nordicom-Sverige, Göteborgs universitet, Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

Visar 41 - 50 av 90

Sidansvarig: Växeln|Sidan uppdaterades: 2018-11-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?