Bild
Foto: Carina Gran
Länkstig

Programöversikt: Marknadsföring och konsumtion

Mater of Science in Marketing and Consumption _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Kurser för studenter antagna 2022 och 2023.

År 1
Hösttermin
Period 1 + 2

Marknadsföring i tjänsteekonomin 7,5 hp

Hållbar marknadsföring 7,5 hp

Period 3+4 

Konsumtion och marknader 7,5 hp

Multivariat dataanalys 7,5 hp

Vårtermin
Period 1+2 

Varumärkesbyggande och konsumtion, 7,5 hp 

Avancerad kvalitativ metod, 7,5 hp

Period 3+4 

Valbar kurs, 7,5 hp
Valbar kurs, 7,5 hp

År 2 
Hösttermin
Period 1+2 

Valbar kurs, 7,5 hp
Valbar kurs, 7,5 hp

Period 3+4 

Detaljhandelsmarknadsföring, 7,5 hp

Perspektiv på konsumenters beslutsfattande, 7,5 hp

Vårtermin
Period 1, 2, 3, 4 

GM1161 Examensarbete i marknadsföring och konsumtion, 30 hp 
(gäller för studenter antagna 2022)

GM1162 Examensarbete i marknadsföring och konsumtion, 30hp 
(gäller för studenter antagna 2023 och framåt)

En valbar kurs kan väljas inom programmet eller från en att annat program vid Graduate School. En lista av kurser görs tillgänglig för studenter varje termin. Listor över föregående terminers valbara kurser finns på programsidan (på studentportalen) under rubriken "Elective courses".

 

Kurser för studenter antagna 2024 och framåt.

En valbar kurs kan väljas inom programmet eller från en att annat program vid Graduate School. En lista av kurser görs tillgänglig för studenter varje termin. Listor över föregående terminers valbara kurser finns på programsidan (på studentportalen) under rubriken "Elective courses".