Studie- och yrkesvägledardag: Besök den marina kolonilotten Flytevi

Naturvetenskap & IT

Naturvetenskapliga fakulteten bjuder in dig som är studie- och yrkesvägledare på gymnasiet eller grundskolan till en eftermiddag i naturvetenskapens tecken.

Seminarium
17 jun 2024
Plats
Samling vid stora parkeringen vid Medicinaregatans buss- och spårvagnshållplats för busstransport till Flytevi.

Programmet startar med en guidad visning av Flytevi i Frihamnen varpå vi flyttar oss till fakultetens nybyggda hus Natrium på Medicinareberget där våra studievägledare informerar om naturvetenskapliga universitetsstudier på temat Från ansökan till arbetsmarknad. Studenter kommer också att finnas på plats och svara på frågor om hur de upplever sin studievardag.

Dagen avslutas med en måltid på restaurang Salt & Syra i huset och beräknas vara avslutad kl 17.00.

Mer information och anmälan

Aktiviteten är kostnadsfri men anmälan krävs. Anmäl dig senast 31 maj på länken ovan.