Sven-Olof Bodenfors-seminariet
Artificiell Kreativitet? Kreativ Intelligens? Artificiell Intelligens är en realitet i det samhälle som existerar och formeras runtomkring oss. Det påverkar arbetsmarknaden och gamla yrkesroller förändras. Morgondagens arbetskraft måste förhålla sig till en ny omvärld, vilket ställer nya krav på dagens utbildningar. De tre tidigare Sven-Olof Bodenfors-seminarierna som hittills genomförts har kretsat kring Artificiell Intelligens, digitalisering och den förändrade professionen.
2016 fyllde Sven-Olof Bodenfors, legendarisk reklamman från Göteborg, 70 år. Detta uppmärksammandes genom att inrätta ett årligt seminarium kring affärsutvecklings- och varumärkesfrågor på Handelshögskolan. Bakom seminariet står en stiftelse grundad av Mannheimer Swartling Advokatbyrå, Wingårdh Arkitekter, Forsman & Bodenfors samt Lindberg Glavå mm AB. Första seminariet i serien hölls i maj 2018.
Illustrationen för Sven-Olof Bodenfors-seminariet är skapad av Helena Bergendahl.