- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Jonas Ohlsson
Jonas Ohlsson
Föreståndare
NordicomFöreståndare
Nordicom-
Media Ownership and
Journalism
Helle Sjøvaag, Jonas Ohlsson
Oxford Research Encyclopedia of Communication - 2024 -
Är public service ett hot mot dagspressens digitala
affärsmodell?
Maria Norbäck, Jonas Ohlsson
Public Service: En Svensk Kunskapsöversikt - 2022 -
Mediebarometern
2020
Jonas Ohlsson
2021 -
Covid-19 och de nordiska
nyhetsmedierna
Jonas Ohlsson, Mark Blach-Ørsten, Ida Willig
2021 -
MedieSverige
2021
-
Mediebarometern
2019
Jonas Ohlsson
2020 -
Medieutveckling 2019 -
Medieekonomi
Jonas Ohlsson
2019 -
MedieSverige
2019
-
Media Ownership and
Journalism
Helle Sjøvaag, Jonas Ohlsson
Oxford Research Encyclopedia of Communication - 2019 -
Protectionism vs. Non-Interventionism: Two Approaches to Media Diversity in Commercial Terrestrial Television
Regulation
Jonas Ohlsson, Helle Sjøvaag
Javnost - 2019 -
Youth and news in a digital media environment. Nordic-Baltic
perspectives
Yvonne Andersson, Ulf Dalquist, Jonas Ohlsson
2018 -
Nordicom-Sveriges
mediebarometer
Jonas Ohlsson
2018 -
Youth and news in a digital media environment. Nordic-Baltic
Perspectives
Yvonne Andersson, Ulf Dalquist, Jonas Ohlsson
Y. Andersson, U. Dalquist & J. Ohlsson (eds) Youth and news in a digital media environment. Nordic-Baltic Perspectives - 2018 -
Medieutveckling 2018:
Medieekonomi
Jonas Ohlsson
2018 -
Det svenska medielandskapet. Traditionella och sociala medier i samspel och
konkurrens.
Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson
2018 -
A matter of cultural distinction: News consumption in the online media
landscape
Jonas Ohlsson, Johan Lindell, Sofia Arkhede
European Journal of Communication - 2017 -
Medielandskapets
dataficering
Jonas Ohlsson
Mediestudiers årsbok - tillståndet för journalistiken 2016/2017. Truedson, Lars (red.) - 2017 -
Det demokratiska
samtalet
Sofia Arkhede, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
Religiositet och tro i
Göteborg
Linn Annerstedt, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
Framtidens
arbetsmarknad
Linn Annerstedt, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
Tillgängliga
nyhetsmedier
Linn Annerstedt, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
Svenskarnas värdering av radio och tv
2016
Linn Annerstedt, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
EU-opinion i
Sverige
Klara Bové, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
Kännedom om och förtroende för Statistiska
Centralbyrån
Linn Annerstedt, Annika Bergström, Jonas Ohlsson
2017 -
Bostadsmarknadsopinion
-
Medieutveckling 2017 -
Medieekonomi
Jonas Ohlsson
2017 -
Market Structure and Innovation Policies in
Sweden
Nicola Lucchi, Mart Ots, Jonas Ohlsson
Van Kranenburg, Hans (Ed.) Innovation Policies in the European News Media Industry A Comparative Study - 2017 -
Larmar och gör sig
till
-
Larmar och gör sig till
(inledningskapitel)
Ulrika Andersson, Jonas Ohlsson, Henrik Oscarsson, Maria Oskarson
Larmar och gör sig till - 2017 -
Ad Wars: Digital Challenges for Ad-Financed News Media in the Nordic
Countries
-
Kampen om
reklamen
-
Svensk tidningsmarknad under 2000-talet: Strukturförändringar och ekonomisk
utveckling
Jonas Ohlsson
2016 -
Förändring och stabilititet. Tio år av nordisk
medieutveckling
Jonas Ohlsson
Nordicom Information - 2016 -
Medieutveckling: Medieekonomi
2016
Jonas Ohlsson
2016 -
Den svenska mediemarknaden 2016: Ägare - företag -
medier
Jonas Ohlsson
2016 -
Ekvilibrium
Jonas Ohlsson, Henrik Oscarsson, Maria Solevid
Ohlsson, Jonas, Henrik Oscarsson & Maria Solevid (red) Ekvilibrium. - 2016 -
Ekvilibrium
-
Region Skåne
2015
-
Skånska Trender
2001-2015
-
Stiftelseägandets
praktik
Jonas Ohlsson
Almqvist, Kurt (red) Medielandskapet - 2016 -
Förändring och stabilitet. Tio år av nordisk
medieutveckling
Jonas Ohlsson
Nordicom Information - 2016 -
Jakten på den försvunna
affärsmodellen
Jonas Ohlsson
Människorna, medierna & marknaden. Medieutredningens forskarantologi om en demokrati i förändring. SOU 2016:30. - 2016 -
Alla dessa
val
Annika Bergström, Jonas Ohlsson
Annika Bergström och Jonas Ohlsson (red) Alla dessa val. Samhälle, Opinion och Medier i Västsverige - 2015 -
Mediemarknadens
mobilisering
Jonas Ohlsson
Mediestudiers årsbok - tillståndet för journalistiken 2014/2015 - 2015 -
Medieexplosion - men journalistiken
pressas
Jonas Ohlsson, Lars Truedsson
2015 -
Lokala nyheter och lokala
opinioner
Jonas Ohlsson, Adam Shehata, Ingela Wadbring
A Bergstöm & J Ohlsson (red) Alla dessa val: Samhälle, opinion och medier i Västsverige - 2015 -
Alla dessa val. Samhälle, opinion och medier i
Västsverige
-
Lessons learned from ten years with digital television: The case of Swedish
TV4
Jonas Ohlsson
Nordmedia 2015, August 13-15 2015, Copenhagen Denmark - 2015 -
Nyhetskonsumtionens
mekanismer
Jonas Ohlsson
A Bergström, B Johansson, H Oscarsson & M Oscarson (red) Fragment. - 2015 -
Den svenska
mediemarknaden
Jonas Ohlsson
Medieutveckling 2015 - 2015 -
Dagspressens ekonomi
2014
Jonas Ohlsson
2015 -
The Nordic media market
2015
Jonas Ohlsson
2015 -
The Swedish media
market
Jonas Ohlsson
Media development 2014 - 2014 -
Nedlagda
nyheter
Jonas Ohlsson
Bergström, Annika och Ohlsson, Jonas (red) Brytningstider. Samhälle, Opinion och Medier i Västsverige. Göteborg: SOM-institutet vid Göteborgs universitet - 2014 -
Brytningstider
Annika Bergström, Jonas Ohlsson
Bergström, Annika och Ohlsson, Jonas (red) Brytningstider. Samhälle, Opinion och Medier i Västsverige. Göteborg: SOM-institutet vid Göteborgs universitet - 2014 -
Brytningstider. Samhälle, Opinion och Medier i
Västsverige
-
Nya spelregler för press, radio och tv. Svensk mediestruktur i den digitala
tidsåldern
Jonas Ohlsson
Ulla Carlsson och Ulrika Facht (red) MedieSverige 2014. Statistik och analys. Göteborg. Nordicom-Sverige, Göteborgs universitet - 2014 -
Branschstruktur
Jonas Ohlsson
Medieutveckling 2014 - 2014 -
Dagspressens ekonomi
2013
Jonas Ohlsson
2014 -
En iskall
presstödsopinion
Jonas Ohlsson
Annika Bergström & Henrik Oscarsson (red) Mittfåra & marginal, Göteborg: SOM-institutet vid Göteborgs universitet - 2014 -
Fading support for the Swedish press
support
Jonas Ohlsson
Journal of Media Business Studies - 2014 -
Boardroom empires? A study of ownership influence in the Swedish
press
Jonas Ohlsson
Nordicom Review - 2013 -
De svenska tidningsstiftelserna: Partipressens sista
bastion?
Jonas Ohlsson
Journalistica - 2013 -
Tidningen och
demokratin
Jonas Ohlsson
Bergström, Annika & Jonas Ohlsson (red) En region för alla? Medborgare, människor och medier i Västsverige - 2013 -
En region för
alla?
Annika Bergström, Jonas Ohlsson
Bergström, Annika & Jonas Ohlsson (red) En region för alla? Medborgare, människor och medier i Västsverige - 2013 -
En region för alla? Medborgare, människor och medier i
Västsverige
-
Branschstruktur
Jonas Ohlsson, Staffan Sundin
Medieutveckling 2013 - 2013 -
Dagspressens ekonomi
2012
Jonas Ohlsson
2013 -
Boardroom Empires? A Study of Ownership Influence in the Press through the Analysis of Swedish Newspaper Company Boards of
Directors
Jonas Ohlsson
Nordic Network conference, 29-30 May 2013, Stockholm - 2013 -
Faded Support for the Swedish Press
Support
Jonas Ohlsson
Nordmedia 2013 (Media Management, Economics and Policy Division), 8-10 aug, Oslo - 2013 -
Svensk
presstödsopinion
Jonas Ohlsson
Vägskäl: 43 kapitel om politik, medier och samhälle, red. Lennart Weibull, Henrik Oscarsson & Annika Bergström - 2013 -
Vanor och attityder i
förändring
Jonas Ohlsson, Annika Bergström
Vanor och attityder i förändring : samhälle, opinion och medier i Skåne / Jonas Ohlsson och Annika Bergström (red) - 2013 -
Ökade klyftor i
nyhetsanvändningen
Jonas Ohlsson
Vanor och attityder i förändring : samhälle, opinion och medier i Skåne / Jonas Ohlsson och Annika Bergström (red) - 2013 -
Vanor och attityder i förändring. Samhälle, opinion och medier i
Skåne
-
The Practice of Newspaper Ownership: Fifty Years of Control and Influence in the Swedish Local
Press
Jonas Ohlsson
2012 -
Medborgarna om
välfärden
Annika Bergström, Jonas Ohlsson
Medborgarna om välfärden : samhälle, opinion och medier i västsverige : den västsvenska SOM-undersökningen 2011 / Annika Bergström och Jonas Ohlsson (red) - 2012 -
Medborgarna om välfärden. Samhälle, opinion och medier i
Västsverige
-
Meet the Board. Five Decades of Ownership Influence in the Swedish
Press
Jonas Ohlsson
ECREA 2012, 4th European Communication Conference 24–27 October, Istanbul, Turkey - 2012 -
Partipressen konserverad? En studie av stiftelseägandet i den svenska
pressen
Jonas Ohlsson
Pressehistorisk seminar, 9 nov. 2012 Odense - 2012 -
Dagspressens ekonomi
2011
Jonas Ohlsson
2012 -
From Family Affair to Corporate Subsidiary: The Contradictory Fortune of Sundsvalls
Tidning
Jonas Ohlsson
Journal of Media Business Studies - 2012 -
From Family Affair to Corporate Subsidary. The Contradictory Fortune of Sundsvalls
Tidning
Jonas Ohlsson
NordMedia 2011, Media management, economics and policy division, Akureyri, Iceland, August 11–13, 2011 - 2011 -
Power and Influence in and around the Boardroom. The Practice of Media
Ownership
Jonas Ohlsson
IAMCR 2011 Istanbul Conference, Political Economy Section, August 13-17 - 2011 -
Arkivdatas potential i studier av maktstrukturer i
tidningsföretag
Jonas Ohlsson
Kulturhistorisk medieforskning 2.0, Vadstena, 23–25 april 2010 - 2010 -
Samhälle opinion och massmedia. Skåne
2008
Susanne Johansson, Jonas Ohlsson
Regional demokrati. Om politik och medier i Skåne. Red. S. Johansson - 2010 -
Spelar medieägandet
roll?
Jonas Ohlsson
Nordiskt ljus. 37 kapitel om politik, medier och samhälle. Red. S. Holmberg & L. Weibull - 2010 -
Samhälle opinion massmedia. Västra Götaland
2008
Susanne Johansson, Jonas Ohlsson
En region blir till. Västra Götalandsregionen 1999-2008, red L. Nilsson - 2010 -
En introduktion till logistisk
regressionsanalys
-
Studenternas
Göteborg
Jonas Ohlsson, Jakob Lindahl
Att bygga, att bo, att leva: En bok om Västra Götaland, red. L. Nilsson & S. Johansson. - 2009 -
De första
tidningsledarna
Jonas Ohlsson
Djerf-Pierre, M & L. Weibull (red.) Ledarskap i framgångsrika tidningsföretag. En studie av tidningsledarna på Borås Tidning, Nya Wermlands-Tidningen, Sundsvalls Tidning, Barometern och Jönköpings-Posten under 180 år - 2009 -
Samhälle opinion massmedia. Västra Götaland
2007
Susanne Johansson, Jonas Ohlsson
Att bygga, att bo, att leva: En bok om Västra Götaland, red. L. Nilsson & S. Johansson - 2009 -
Hur representativ är en självselekterad internetpanel? – En jämförelse mellan e-panelen, SOM-undersökningen och
befolkningen.
Åsa Nilsson, Stefan Dahlberg, Jonas Ohlsson, Henrik Oscarsson
2008 -
Pressande tider för den prenumererade
morgontidningen
Åsa Nilsson, Jonas Ohlsson, Josefine Sternvik
Holmberg, Sören och Weibull, Lennart (red.) 2008: Skilda världar. Trettioåtta kapitel om politik, medier och samhälle. SOM-rapport nr 44. - 2008 -
Morgontidningens ställning bland unga
högutbildade
Jonas Ohlsson
Nilsson, Lennart och Johansson, Susanne (red) 2008: Regionen och flernivådemokratin. - 2008 -
Studenttrender
2000-2006
Jonas Ohlsson
2007 -
Göteborgsakademiker 2006 : medieinnehav och medieanvändning bland unga
högutbildade
Jonas Ohlsson
2007 -
Partiernas press : en studie av politisk opinionsbildning, svenska ledarskribenter och den "egentliga"
partipressen
Jonas Ohlsson
2006