Nordiskt forskningsnätverk för smittskydd och vårdhygien

Göteborgs universitet har fått ett anslag från Nordiska Ministerrådet för att stimulera samarbete i Norden om forskning inom smittskydd och vårdhygien. Den här webbsidan har skapats för att underlätta kontakten mellan forskarna och göra det lättare att samverka runt årliga seminarier i Göteborg. Det tredje årliga seminariet blir den 20-22 november 2024. Sidan, och i huvudsak den internationella sidan, kommer att uppdateras efterhand som mer information finns att tillgå.

Närmare information och anmälningsblanketter finns på den internationella sidan.

Webbsidans information är under uppbyggnad. Kontakta gärna Agnes Wold för frågor om det nordiska forskningsnätverket för smittskydd och vårdhygien.

Foto: Evelyn Järvsén

Forskare i nätverket

Mer information om vilka forskare som finns i nätverket finns på den internationella sidan.

Forskningsfonder

Forsknings- och innovationskontoret