English for Teachers in Pre-School Class and Year 1-3
Om litteraturlistan
Obligatorisk litteratur
Estling Vannestål, M. (2016). Essential English Grammar (2nd ed.). Studentlitteratur AB. (200 sid.)
Keaveney, S., & Lundberg, G. (2023). Early Language Learning and Teaching: Pre-A1 – A2. Studentlitteratur. (150 sid.)
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. (2022). Skolverket. (10 s.)
Myndigheten för skolutveckling (2005). Europeisk språkportfolio 6-16 år. Liber. http://www.skolverket.se (48 sid.)
Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (2nd ed.). Oxford University Press. (ca 50 sid.)
Skolverket (2022). Kommentarmaterial till kursplanen i engelska. Skolverket. (26 s.)
Sylvén, L. (2013). The ins and outs of English pronunciation. An introduction to phonetics. Studentlitteratur. (104 sid.)
Till detta tillkommer artiklar omfattande ca 150 sidor samt en skönlitterär barn- och ungdomsbok på engelska.
Valbar obligatorisk litteratur
Två barn- och bilderböcker på engelska enligt deltagarens eget val.
Referenslitteratur
Ioannou-Georgiou, S., & Pavlou, P. (2003). Assessing young learners. Oxford University Press. (195 sid.)
Cambridge Advanced Learner’s Dictionary (senaste utgåvan)
Norstedts stora engelsk‐svenska ordbok (senaste utgåvan)
Norstedts stora svensk‐engelska ordbok (senaste utgåvan)
Wright, A. (2008). Storytelling with children (2nd ed.). Oxford University Press. (222 sid.)