Science, Environments and Technologies for Pre-School Teachers
Om litteraturlistan
Elstgeest, J. & Harlen, W. (Red.), (1996). Våga språnget! Om att undervisa barn i naturvetenskapliga ämnen. Stockholm: Almqvist & Wiksell. (Kap. 4).
Engdahl, I. & Rabušicová, M. (2011). Children's Voices About the State of the Earth. International Journal of Early Childhood, 43(2), 153-176.
Helldén, G. (2015). Vägar till naturvetenskapens värld: Ämneskunskap i didaktisk belysning. (Andra upplagan). Liber.
Larsson, J. (2017). Ljud som fysikaliskt fenomen med de yngsta. I I. Pramling Samuelsson, & A. Jonsson (Red.), Förskolans yngsta barn: Perspektiv på omsorg, lärande och lek. (139-158). Liber.
Larsson, J., & Pramling Samuelsson, I. (2019). Collective resources as a precursor for educating children toward a sustainable global world. Ecnu Review Of Education, 2(4), 396-420.
Lättman-Masch, R., Wejdmark, M., Jacobsson, G., Persson, E. & Ekblad, A. (2020). Leka och lära naturvetenskap och teknik ute: Förskola och åk F-3. (3 uppl.). Outdoor Teaching Förlag AB.
Sundqvist, P. (2020). Förskolans teknikundervisning. Liber.
Thulin, S. (Red.), (2016).* Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv: Kreativa lärandeprocesser. Gleerups. *