Två bilder i kollage. Till vänster två rullar med orange tråd, till höger penslar och färgtuber
Foto: Natalie Greppi

Examen 2024: Populärvetenskapliga presentationer av bild- och slöjdlärarstudenters examensarbeten

Kultur & språk
Utbildning & lärande

Välkommen att delta när avgångsstudenter från bild- och slöjdlärarutbildningarna presenterar sina examensarbeten.

Examination,
Föreläsning
29 maj 2024
30 maj 2024
Plats
Trappscenen, Stadsbiblioteket, Götaplatsen 3

Arrangör
HDK-Valand i samarbete med Göteborgs stadsbibliotek

Få en inblick i ämnena som engagerar framtidens slöjd- och bildlärare! Under två dagar presenterar studenter från bild- och slöjdlärarutbildningarna sina examensarbeten i populärvetenskapliga presentationer, på Stadsbiblioteket i Göteborg. Varje presentation följs av en frågestund där publiken ges möjlighet att ställa frågor om studenternas arbeten.

Presentationerna riktar sig till alla som är intresserade av ämnena bild och slöjd, lärande och läraryrket.

Deltagande studenter

My Dahlöf