Högre seminarium: AfroSwedish Places of Belonging (Critical Insurgencies)

Samhälle & ekonomi

Bokreleasesamtal med Professor Emeritus Nana Osei-Kofi (Women, Gender and Sexuality Studies, Oregon State University, USA). Lena Sawyer kommer att samtala med Nana Osei-Kofi om boken, sedan öppnas det upp för samtal med publiken.

Seminarium
27 nov 2024
D412, Sprängkullsgatan 23

Bra att veta
Boken ges ut av Northwesten University Press (2024). Samtalet hålls på engelska.
Forskningsplattformen MAGS

Nana Osei-Kofi fokuserar på funktionen hos olika former av kritiska kulturyttringar, med särskild uppmärksamhet på deras frigörande offentliga pedagogiska potential.

Med utgångspunkt i biografiska berättelser, dokumentärfilm, digital svart feminism och queer organisering erbjuder Osei-Kofi insikter i de förkroppsligade, affektiva och upplevelsemässiga processer genom vilka bildandet av en framväxande afrosvensk koalitionsidentitet möjliggörs.