Högre seminarium: Forskning med narrativ metod

Forskning
Samhälle & ekonomi

Välkommen till ett högre seminarium om forskning med narrativ metod. Medverkande är Anneli Silvén Hagström, docent i socialt arbete (hälso- och sjukvårdskurator), Stockholms universitet som bland annat forskar om barn- och ungdomars berättande.

Seminarium
12 jun 2024
Pilen

Anneli är docent i socialt arbete och väl bevandrad i narrativa perspektiv, i både forskning och kliniskt arbete. Hennes forskning fokuserar barns och ungdomars berättande, meningsskapande och identitetsformering i relation till traumatiska och stigmatiserande livshändelser, framför allt av att ha förlorat en förälder i självmord och av att växa upp i missbruksmiljö. Hon undersöker även kulturella uttrycksformer, så som t.ex. forskningsbaserad teater.

Moderator: Elisabet Sernbo.

Arrangeras av forskningsplattformen Socialt arbete, hälsa och ohälsa

Högre seminarium vid Institutionen för socialt arbete

Seminarierna är ett centralt forum för vetenskapliga samtal. Här presenterar inbjudna gäster, institutionens forskare och doktorander sin forskning. Syftet är att diskutera relevanta forskningsfrågor som driver forskningen framåt.

Våra högre seminarium hålls generellt på onsdagar mellan klockan 13:15-15. Lokal är Pilen om inget annat anges.

Till Institutionen för socialt arbetes forskning