Student och handledare på KPU sitter och samtalar
Foto: Mikael Zanqrelle

Kompletterande pedagogisk utbildning, digitalt informationsmöte

Utbildning & lärande

Vill du bli lärare? Välkommen till ett digitalt informationsmöte om Kompletterande pedagogisk utbildning, ordinarie studiegång. Det är en kort utbildning för dig som redan har studerat 90/120 hp i ett undervisningsämne. På mötet berättar vi mer om programmet och hur du ansöker.

Webinar,
Öppet hus
23 sep 2024
Digitalt via Zoom

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Studera till lärare på tre terminer

På KPU, ordinarie studiegång studerar du tre terminer på helfart. Programmet är en kort kompletterande lärarutbildning för dig som redan har läst ett undervisningsämne på högskolenivå. Antagning sker till en mängd ämnen som finns i skolan. Du kan söka med ett undervisningsämne.

Studera på distans

Från och med våren 2023 kan du välja om du vill studera på campus eller på distans. Den verksamhetsförlagda utbildningen (VFU) sker alltid på plats i en skola.

Om det digitala informationsmötet

Mötet leds av Annika Lindskog, programledare för KPU ordinarie studiegång tillsammans med studievägledare för programmet. Du ansluter via länk ovan vid tidpunkten för mötet.

Mer information om Kompletterande pedagogisk utbildning.