Natur i Göteborg
Foto: Happy Visuals/Göteborg & Co

Lär dig mer om biologisk mångfald

Hållbarhet & miljö

Vad är biologisk mångfald, varför är det viktigt och vad kan du göra för att öka den biologiska mångfalden?

29 aug 2024

Göteborgs universitet

Kom och lär dig mer om biologisk mångfald och vad Göteborgs universitet och våra samverkanspartner gör för att den ska öka. Du kan också delta i vår artbingo och tävla om fina priser.

GGBC - Göteborgs centrum för globala biodiversitetsstudier - driver samverkansprojektet SamBio som ska öka kunskapen om och engagemanget för biologisk mångfald hos barn och unga samt näringslivet i Västra Götaland. Vi vill ge inspiration genom upplevelser för att skapa handlingskraft för biologisk mångfald. I SamBio samverkar 22 organisationer där Göteborgs universitet är värdorganisation och Västra Götalandsregionen finansiär.

Arbetar du i näringslivet? I så fall kan du gå med i SamBios näringslivsnätverk för biologisk mångfald och ta del av kommande aktiviteter riktat till näringslivet i Västra Götaland.

Arbetar du som lärare eller pedagog? I så fall kan du ta del av SamBios kommande skolprogram om biologisk mångfald hos våra partner runt om i Västra Götaland.

Läs mer om SamBio