montage

Magisk spekulativ guiding av Gathenhielmka huset & reservatet av Prins Frei von Fräähsen zu Lorenzburg

Kultur & språk

Med utgångspunkt och dialog med både husets historia och pågående fotoutställning i huset guidar husets kungliga beskyddare, Prins Frei, besökarna genom en ceremoniellt fiktiv vandring i huset och området.

Utställning
31 aug 2024
Gathenhielmska huset
Antal platser

Uppsamlingsplats: Gathenhielmska Trädgården
Max 25 personer åt gången

Ingen förbokning

Om H.F.H. Prins Frei av Lorenzburg

Prins Frei  (1976) är en svensk konstnär, bosatt och verksam i Göteborg. I sitt konstnärskap agerar han genom sitt alter ego Prins Frei av Lorenzburg –  som utgör grunden för ett konstnärskap inom vilket han har utropat stadsdelen Lorensberg i Göteborg till ett självständigt furstendöme, med sig själv som prins. Prins Frei har en Bachelor of Arts i koreografi från LABAN (GB), samt en master från Högskolan för scen och musik, vid Göteborgs universitet.