Migrants walking

Forskning
Hållbarhet & miljö
Samhälle & ekonomi

Keynote: Föredrag med Dr. B.S. Bhupinder Chimni, professor på Jindal Global Law School, Delhi i Indien.

Föreläsning,
Konferens
22 nov 2023
Ytterligare information
Om OMICS 2023 (engelsk text)

Bra att veta
Det här är ett av många event på konferensen OMICS 2023 (Organizing Migration and Integration in Contemporary Societies). OMICS pågår 22-24 november i Göteborg.
Arrangör
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och Centrum för globala studier på Göteborgs universitet

Professor Dr. B.S. Bhupinder Chimni‘s verkar huvudsakligen vid Jindal Global Law School i Delhi.

Professor B.S. Bhupinder Chimni

Han är en forskare i internationell rätt och hans mest framstående prestation är det tidiga etablerandet av ett perspektiv på internationell rätt som gjorde det möjligt för det globala syd att göra sin röst hörd.

Professor Chimni är en av de främsta initiativtagarna till Third World Approaches to International Law (TWAIL), en ansats som har satt sin prägel på den globala diskursen om internationell rätt sedan början av 1990-talet.

Med sina banbrytande texter har han inspirerat en generation forskare i migrationsrätt runt om i världen.