Moa Rehn och Sofia Westerlund - SmiNet och vaccinationsregistret som forskningsregister

Forskning
Hälsa & medicin

Välkommen till höstens första seminarium i vår seminarieserie om registerforskning! Seminariet hålls på svenska och riktar sig till alla som vill utveckla sin kunskap om registerforskning. OBS. Seminariet skulle ha genomförts 17 september, men blev med kort varsel inställt och är nu framflyttat till 3 oktober.

Seminarium
3 okt 2024

Arrangör
Samarrangemang av Institutionen för medicin, Avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa vid Sahlgrenska Akademin, med Registercentrum Västra Götaland och Regionalt cancercentrum väst

Föreläsare: Moa Rehn, Utredare och Sofia Westerlund, Utredare, båda vid Folkhälsomyndigheten

Tema: SmiNet och vaccinationsregistret som forskningsregister

Var: Seminariet hålls digitalt via Zoom

Språk: Svenska, med bilder huvudsakligen på engelska

Alla intresserade är välkomna! Ingen föranmälan krävs. Seminariet ingår i en seminarieserie om registerforskning som löper sedan våren 2021. Läs mer om serien här.

Zoomlänk till seminariet:

Filmer: Seminariet spelas in och kan ses på webben av alla intresserade två veckor efter föreläsningstillfället. Därefter är filmerna endast tillgängliga för personer verksamma vid Göteborgs universitet (inloggning med x-id krävs). Länkar till filmerna publiceras på www.gu.se/medicin/seminarieserie-om-registerforskning efter varje seminarium.