illustration av ett handslag med färgglad bakgrund i form av symboler för sociala normer

New Perspectives on Social Norms

Kultur & språk

Välkommen till våra filosofiföreläsningar om sociala normer, med Lina Eriksson från GU och Eline Gerritsen från Uni Hamburg. Vad är bra och dåliga sociala normer? Kan vi vara skyldiga att följa moraliskt dåliga normer? Vilka normer är viktiga för att upprätthålla sociala strukturer i samhället? Och vad krävs för att förändra sociala normer? Det är några av frågeställningarna som kommer att diskuteras under denna måndagseftermiddag.

Föreläsning
7 okt 2024
Sal J222, Humanisten, Renströmsgatan 6

Observera att detaljerad information finns på den engelska sidversionen.
Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

Schema

15:30-17:00 – Eline Gerritsen (University of Hamburg): "Playing along with bad norms”

17:00-17:30 – Break (with Piano music by Tjeerd Fokkens)