En man med ett blåsinstrument
Foto: Johan Wingborg

Spaces - med rummet som medspelare

Kultur & språk

Med det fysiska rummet som utgångspunkt samlar träblåsaren Anders Hagberg studenter från improvisationsprogrammets andra årskurs för konsert. Med Göteborgs konstmuseum som arena kommer Anders och hans medmusiker låta de olika rummen bli aktiva delar av ett musikaliskt ljudlandskap.

Konsert
9 okt 2024
Kostnad
Museets entréavgift: 70 kr / Barn och ungdomar under 20 år fri entré
Ytterligare information
Att besöka Göteborgs konstmuseum

Arrangör
Högskolan för scen och musik & Göteborgs konstmuseum

Tillsammans går vi igenom delar av museets utställningar och rum i en musikalisk vandring.

Medverkande:

Anders Hagberg och musikstudenter från Högskolan från scen och musik.

Anders Hagberg är professor i musikalisk gestaltning och internationellt verksam flöjtist, saxofonist och kompositör. Centralt i hans konstnärskap är improvisation, kommunikation och gränsöverskridande samarbeten mellan artister från olika kulturer och konstuttryck. Hans konstnärliga forskning handlar om improvisation och rumslighet där han utforskat melodisk modalitet, musikalisk närvaro och akustikens betydelse i musikalisk gestaltning.

www.andershagberg.se