R/V Skagerak
R/V Skagerak är ett mycket flexibelt forskningsfartyg som passar för många olika expeditioner.
Foto: University Gothenburg

Ansök om subventionerad fartygstid på R/V Skagerak 2025 och 2026

För dig som forskar vid Göteborgs universitet går det att ansöka om att få expeditionen ombord på R/V Skagerak subventionerad av Göteborgs universitet. Deadline för att skicka in ansökan är 27 september.

Här kan du läsa mer om hur du som verkar vid Göteborgs universitet kan ansöka om att få din forskningsexpedition subventionerad av Göteborgs universitet.

Vänlig notera följande:

• Det subventionerade dagspriset för GU-ledd forskning kommer att fastställas till 35 000 SEK per dag för 2025, 2026 och 2027, men antalet dagar som vi kan stödja till det priset kan variera. Observera att denna taxa endast gäller för dagverksamhet och endast inom kustnära områden. För information om hur din planerade verksamhet kommer att påverka kostnaden för din resa, se de bifogade planeringsriktlinjerna.
  • Om du vill få det subventionerade dagspriset för 2025 eller 2026 måste du skicka in en fullständig ansökan senast
    27 september!
    De som väntar på beslut om finansiering måste fortfarande ansöka om fartygstid nu, men ange i ansökan att finansieringen ännu inte är säkerställd (det finns ett avsnitt för detta i ansökan).