Dominik Wehr,Phd in Logic
Foto: Bahareh Afshari

Dominik Wehr får Young Talent Award för masteruppsats

Dominik Wehr som nyligen påbörjat sina doktorandstudier i logik vid institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori har fått ett pris från The Royal Holland Society of Sciences and Humanities.

Det var Dominik Wehrs masteruppsats An abstract Framework for the Analysis of Cyclic Deriviation som gav honom andra priset i kategorin Young Talent Thesis Prize for Informatics and Information Science.

Prisutdelningen som är öppen för allmänheten livesänds måndagen den 29 november.

Dominik Wehr skrev masteruppsatsen medan han var student vid universitetet i Amsterdam. Nu ingår han i forskargruppen i logik vid Göteborgs universitet och arbetar som doktorand under handledning av Graham Leigh och Bahareh Afshari.

För mer information om prisutdelningen, se khmw.nl/livestream-prijsuitreikingen-29-november-2021/

Text: Monica Havström