Julia Olander skrev bästa avhandlingen 2023

Julia Olander, vid avdelningen för oral protetik/odontologisk materialvetenskap, prisas för årets avhandling 2023 vid Institutionen för odontologi.

Julia Olanders avhandling har titeln: ”On biological response and wear particles around oral implants and implant components

Karin Nilsson, institutionen för medicin, prisas för bästa avhandling vid Sahlgrenska akademin. Du kan läsa om henne och övriga institutioners pristagare på Akademiliv.se

Årets avhandling vid Sahlgrenska akademin finansieras av Dr Arnt Vestbys Forsknings-Stiftelse. Priset uppmärksammar totalt sju avhandlingar som försvarats under det gångna året. Förutom den avhandling som lyfts fram som Årets avhandling vid Sahlgrenska akademin uppmärksammas en avhandling från var och en av institutionerna.