Navigate to video: Lyckad integration_ Skönlitterära beskrivningar av invandringen till Sverige 1945–2017
Video (53:00)

Seniorprofessor Barbara Czarniawska vid Gothenburg Research Institute på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet talar om hur invandring till Sverige beskrivs i skönlitteraturen. Webbinariet är från 27 januari och hölls vid Jönköping University. Barbara Czarniawska har valt att använda romaner som fältmaterial, då hon är övertygad om att populärkultur påverkar människors handlingar och tankar – både svenskar och invandrare.

Område
Evenemang