Cirkulärt mode - tar klädindustrin ansvar för framtiden?
Foto: Francois Le Nguyen

Möt Handelshögskolan på Frihamnsdagarna

Välkommen att träffa oss på Frihamnsdagarna, 31 augusti till 2 september på Bananpiren! Handelshögskolan arrangerar ett eget seminarium om hållbarhet i klädindustrin men har också forskare som medverkar i andra programpunkter.

På fredagen den 1 september håller Cecilia Soler från Företagsekonomiska institutionen vid Handelshögskolan seminariet ”Cirkulärt mode – tar klädindustrin ansvar för framtiden?” tillsammans med Eliina Brinkberg, Climate & Environmental Manager på Nudie Jeans.

I seminariet kommer Cecilia Soler och Eliina Brinkberg samtala om de budskap om cirkulärt mode, återvunna textilier och förnybara kläder som har blivit allt vanligare inom modebranschen och textilindustrin. Hur kan konsumenterna syna korten och granska alla budskap om cirkulärt mode? Och hur kan modebranschen möta framtiden på ett hållbart sätt? Går det över huvud taget?

Läs mer om seminariet här:

Cirkulärt mode - tar klädindustrin ansvar?

1 september 11:20-12:00
Scen Ingrid

Andra seminarier där forskare från Handelshögskolan medverkar:

The Impact of EU’s Fit for 55 on the Maritime Sector
31 augusti 09:40-10:40
Scen Jan

Med Ellen Eftestöl, Juridiska institutionen, Handelshögskolan

Göteborg 400 år - från vision till verklighet
1 september 15:20-16:00
Scen Ingrid

Med Christian Jensen, Företagsekonomiska institutionen, Handelshögskolan

Medicinska innovationer – vinst eller börda för sjukvården?
1 september 15:20-16:00
Scen Fadime

Med Ewa Wiström, Företagsekonomiska institutionen, Handelshögskolan

Intervju i Göteborgs universitets monter:

Arbetsgivarnas roll i framtidens integration?
Att få ett jobb har under de senaste åren setts mer och mer som centralt i ”integration” av utrikes födda. Det har i praktiken utryckts på många olika sätt. Svensk migrationspolitik har t ex allt mer gått i riktning mot att göra nyanländas deltagande på arbetsmarknaden till ett krav för att få permanent uppehållstillstånd.

Med: Andreas Diedrich, Universitetslektor, Företagsekonomiska institutionen, Handelshögskolan

När: 31 augusti kl. 11:00