Nya working papers av vinnarna av Rutger Lindahls uppsatspris

I 2023 fick två studenter Rutger Lindahl priset.

Varje år delar CERGU ut Rutger Lindahls pris till bästa masteruppsats i Europastudier vid Göteborgs universitet. 2023 utsågs inte mindre än två vinnare, som fick ta emot sina pris vid Europaprogrammens examensceremoni i oktober 2023. Vinnarna var Johanna Imke Pohl för uppsatsen Forged in Crisis? Assessing the EU’s Evolving Actorness on Energy Security in Light of Energy Supply Crises, och Lena Debanck för uppsatsen Arctic exceptionalism under scrutiny. A qualitative content analysis of the increasing securitization in the European Arctic. Prisvinnarna ges också möjlighet att publicera sina uppsatser i CERGU:s working paper serie, och nu är båda uppsatserna publicerade på CERGU:s hemsida. Grattis, Johanna och Lena!