Per presenterar på Partnerprogrammets 25-årsfirande.
Foto: Isac Lundmark

Partnerprogrammet firar 25 år

Partnerprogrammet firade sitt 25 års-jubileum i samband med sommaravslutningen. På scenen pratade Johan Woxenius och Marta Gonzales-Aregall om logistikens utmaningar i dagens omvärld. Det avslutades med lunch och mingel ute på terrassen där personer från partnerföretag fick träffa både varandra och folk från akademien.

Partnerprogrammet startade redan 1999 och är ett långsiktigt samarbete som ger fördelar för de medverkande verksamheterna, för Handelshögskolan och för samhället i stort. Samarbetet bidrar bland annat till att: höja konkurrenskraften hos näringslivet genom kompetensutveckling. Annelie Dagerklint arbetar med partnerprogrammet.

Annelie Dagerklint, vad är Partnerprogrammet?

- Partnerprogrammet är ett systematiskt samarbete mellan företag, organisationer och Handelshögskolan. Partnerprogrammet har funnits i 25 år och har jobbat på ett strukturerat och likartat sätt med alla våra partners.  Vi har även utvecklat ett sätt att skräddarsy en del av våra erbjudanden gentemot våra partners. Vi vill ge möjlighet för arbetsgivare att synas för våra studenter men vi kan även tillhandahålla kompetensutvecklingskurser i olika former. Vi har ett drygt 20-tal partnerorganisationer och arbetar ständigt med att bygga, behålla och utöka förtroendefulla relationer med dem. Handelshögskolan välkomnar gärna nya partners in till vårt partnerprogram.

Vad tjänar man som företag på att bli partner till Handelshögskolan?

- Som partnerföretag får man möjlighet att träffa våra studenter och kan som presumtiv arbetsgivare berätta om vad man har att erbjuda. Som partner kan man även träffa våra forskare och utbyta erfarenheter och kunskap från dem.  Våra partnerorganisationer får även tillgång till hela Handelshögskolans nätverk. Är man nyfiken på att veta mer om vad det innebär att vara partnerföretag får man gärna höra av sig.