Monika Unander
Universitetsadjunkt
Institutionen för journalistik, medier och kommunikation JMGOm Monika Unander
Monika Unander är utbildad vid Göteborgs universitet inom Medie- och kommunikationsvetenskap och Informationsproduktion. Hon har också varit ERASMUS-stipendiat vid Leeds Metropolitan University där hon läste Public Relations. Utöver detta har hon en DIHM examen från IHM Business School.
Bakgrund
Monika har en bakgrund som marknadschef inom en skandinavisk koncern och har även arbetat som varumärkesstrateg i ett konsultföretag. Direkt efter universitetet arbetade hon ett par år på reklambyrå.
Undervisningsområden
Monika är kursansvarig för termin 4 och termin 5. Här arbetar vi med att omsätta och tillämpa det vi praktiskt lärt oss under tidigare terminer.
Termin 4: Analys av medier, opinioner och kommunikation
Kursen har fokus på analys av medier, opinioner och kommunikation - i olika situationer och för olika användning. I kursen introduceras och fördjupas hur olika medie- och kommunikationsvetenskapliga analysmetoder kan tillämpas som utgångspunkt för strategiskt arbete.
Termin 5: Samhälle, organisation och kommunikation
Denna termin fokuserar på olika typer av kommunikation och vilka hinder och möjligheter som kan uppstå utifrån specifika organisatoriska och samhälleliga förutsättningar. Analyserna utgår från flera olika typer av organisationer, t ex kommersiella företag, myndigheter, politiska och ideella organisationer.
Monika Unander undervisar på följande kurser:
- Termin 4: Utvärdering och Omvärldsanalys
- Termin 5: Strategisk kommunikation och Kommunikationsplanering
Bilder
Fler bilder, även högupplösta, finns i universitets bilddatabas. Sök på personens namn eller på JMG.