- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Sebastian Kilde Löfgren
Sebastian Kilde Löfgren
Om Sebastian Kilde Löfgren
Åren 2017-2020 arbetade jag som fysik och matematiklärare, samt undervisade i programmering vid Alströmergymnasiet i Alingsås. Redan där växte mitt intresse att undersöka och utveckla fysikundervisning gällande visualiseringar, utveckling av laborationer samt hur programmering kan utnyttjas som ett verktyg för att främja lärande inom fysik.
I september 2020 blev jag antagen till forskarskolan CUL (Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning), med placering vid institutionen för fysik under handledning av Jonas Enger som en del av forskningsgruppen för fysikens didaktik. Mitt doktorandprojekt handlar om att utveckla fjärrstyrda laborationer som är användningsbara för både gymnasiet och universitetsnivå. De områden jag har ett särskilt fokus mot i nuläget är laborationer som rör det abstrakta fältbegreppet inom ellära och magnetism. För att utveckla och utvärdera laborationer och deras användbarhet i klassrummet tillämpar jag en designbaserad approach, och använder variationsteori för att undersöka och förstå vilket lärande som möjliggörs för elever.
Jag har även ett stort intresse för lärarutbildning och har sedan 2021 varit kursansvarig för delkursen Astrofysik i L(G/9)FY21/LGNK62 samt ansvarar för utveckling av de programmeringslaborationer som ingår i fysikkurserna L(G/9)FY11, L(G/9)FY21 och L(G/9)FY31 för ämneslärarstudenter.
För preprints se min profil på Research Gate.
-
Sliding down an inclined plane: a new method for measuring gravitational acceleration and kinetic friction in upper-secondary
school
Andreas Johansson, Sebastian Kilde Löfgren, Jonas Enger
Physics Education - 2024 -
Escape experience Aeroseum: a classical mechanics escape
room
Sebastian Kilde Löfgren, Merel Wevers, Jonathan Weidow, Magnus Karlsteen, Jonas Enger
Physics Education - 2024 -
Classical mechanics through multiple senses: On using an educational escape room to promote an interest in
physics
Sebastian Kilde Löfgren, Jesper Sjöström Strobel, Andreas Johansson, Jonas Enger
First International Conference on Embodied Education - 2024 -
A Simple Experimental Procedure to Determine the Gravitational Acceleration and the Coefficient of Kinetic
Friction
Andreas Johansson, Sebastian Kilde Löfgren
2024 AAPT Winter Meeting - 2024 -
Demonstration of Sound Waves Using Drones and Students: Connecting Individual Experiences to Large-scale
Observations
Sebastian Kilde Löfgren
2024 AAPT Winter Meeting - 2024 -
Escape Experience Aeroseum: On Design Goals and Educational
Applications
Sebastian Kilde Löfgren, Merel Wevers, Magnus Karlsteen, Jonathan Weidow, Jonas Enger
2024 AAPT Winter Meeting - 2024 -
Drones as observers and students as data points: a large-scale demonstration of sound
waves
Sebastian Kilde Löfgren, Mathilda Virta, Javier Tello Marmolejo, Annie Ringvall-Moberg, Jonas Enger, Dag Hanstorp
Physics Education - 2024 -
The Mechanical Paul Trap: Introducing the Concept of Ion
Trapping
Sebastian Kilde Löfgren, Ricardo Méndez Fragoso, Jonathan Weidow, Jonas Enger
Physics Teacher - 2023 -
Using Mechanical Models to Teach Secondary School Students Particle
Trapping
Sebastian Kilde Löfgren, Jonathan Weidow, Jonas Enger
2023 AAPT Winter Meeting - 2023 -
Rolling balls or trapping ions? How students relate models to real-world phenomena in the physics
laboratory
Sebastian Kilde Löfgren, Jonathan Weidow, Jonas Enger
Science Education - 2023 -
The mechanical Paul trap in the upper secondary physics
laboratory
-
Mathematical concepts in physics - the gyroscopic
effect
Åke Fäldt, Tobias Fredlund, Sebastian Kilde Löfgren
KUL2023 - 2023 -
Fysik på Ullevi: Levande
experiment
Sebastian Kilde Löfgren, Javier Tello Marmolejo, Annie Ringvall-Moberg, Jonas Enger, Dag Hanstorp
Fysikaktuellt - 2023 -
The Mechanical Paul Trap: A Playful Introduction to Ion Trapping for Upper Secondary
Students
Sebastian Kilde Löfgren, Ricardo Méndez-Fragoso, Jonathan Weidow, Jonas Enger
Fysikdagarna 2022 - 2022 -
The Mechanical Rotating Saddle Trap in High School Physics
Education
Sebastian Kilde Löfgren, Jonathan Weidow, Jonas Enger
2022 AAPT Virtual Winter Meeting - 2022 -
The Mechanical Paul Trap in the Upper Secondary Physics Classroom: A Design-based Approach to Developing Laboratory
Exercises
Sebastian Kilde Löfgren, Jonathan Weidow, Jonas Enger
EARLI SIG 9 conference 2022: Phenomenography and variation theory in practice - 2022