female-hand-holding-white-chalk
Foto: www.freestock.com

Workshop för rektorer och medföljande lärare

- Att leda och utveckla forskningsnära praktiker i samverkan

Välkommen på en heldags workshop om hur du som rektor kan leda och utveckla forskningsnära praktiker i syfte att bidra till förskole- skolförbättring i just din verksamhet.

Dagen inleds med en gemensam samling där vi från GU presenterar vad praktiknära forskning kan vara och sedan samtalar vi kring hur samverkan mellan forskare och rektorer kan se ut. Därefter får du och din medföljande lärare/kollega/medarbetare träffa en forskare, från t.ex. forskningsmiljön SKUL (Skolutveckling och ledarskap), för att mer konkret prata om vad just din verksamhet kan vara i behov av att utveckla samt vilket stöd som universitetet kan erbjuda i detta arbete. Workshopen utmynnar förhoppningsvis i att vi hittar former för samverkan. Kanske gör vi en gemensam ansökan om ULF-medel (utveckling, lärande, forskning)?

Workshopen är gratis och vi bjuder på lunch och fika (begränsat antal platser).

När: 15 oktober 2024

Var: Pedagogens A-hus

Hur: rektor tillsammans med en medarbetare (t.ex. förstelärare eller specialpedagog)

Anmäl dig här: https://forms.office.com/e/QZdhr8emZD