”Internship är en bra ingång”

Genom extrajobb, internships och engagemang i kårföretag fick Hugo Olofsson relevant erfarenhet för finansbranschen. Det ledde till jobb på Nordea och sedan på Carnegie Investment Bank, där han idag arbetar med Corporate Finance.

Faktaruta

Hugo Olofsson, 28 år

Läste Ekonomie kandidatprogrammet, inriktning finans och sedan masterprogrammet Finans. Var på utbytestermin i Montréal i Kanada under kandidaten.

Tog examen 2019 och jobbar nu med Corporate Finance på Carnegie Investment Bank i Stockholm.

Höjdpunkterna under tiden som student på Handelshögskolan
-De var många! Men skulle nog säga att mycket kommer från det man upplever runt studierna. Vänner, sociala aktiviteter och allt man kan engagera sig i, i form av föreningar och kårföretag. Utlandsterminen var såklart en väldig höjdpunkt också.

Kurs som Hugo minns extra bra
-Tyckte många av mina finanskurser var de bästa. Var en bra blandning av att läsa om intressanta ämnen och att räkna.