Play, Learning, and Care 2 for Pre-School Teachers
Om litteraturlistan
Engdahl, I. (2011). Toddler interaction during play in the Swedish preschool. Early Child Development and Care, 181(10), 1421-1439 (19 sid.)
Evaldsson, A. C., & Tellgren, B. (2009). ‘Don’t enter – it’s dangerous’: Negotiations for power and exclusion in pre-school girls’ play interactions. Educational and Child Psychology, 26(2), 9–18 (10 sid.)
Grindberg, T. & Langlo Jagtøien, G.L. (2000). Barn i rörelse: fysisk aktivitet och lek i förskola och skola. Studentlitteratur. (s. 21–65) (44 sid.)
Niss, G. (2021). Uppdrag omsorg: en förskola på barnens villkor. Gothia kompetens. (124 sid.)
Noddings, N. (2012). The caring relation in teaching. Oxford Review of Education, 38(6), 771- 781 (11 sid.)
Riddersporre, B. & Bruce, B. (red.) (2016). Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund. Natur & kultur. (281 sid.)
Skolforskningsinstitutet. (2019). Att genom lek stödja och stimulera barns sociala förmågor – undervisning i förskolan. https://www.skolfi.se/wp-content/uploads/2020/06/Att_Genom_Lek_fullst%C3%A4ndig-rapport_afil.pdf (71 sid.)
Sommer, D. (2008). Barndomspsykologi: utveckling i en förändrad värld (Tredje upplagan). Liber. (s. 16–65; 115–171) (50 sid.)
Wallerstedt, C. & Pramling, N. (2023). Att arbeta lekresponsivt. Gleerups. (111 sid.)