Metoder för att studera dialog

Kurs

Anmälningskod
GU-24061

Kort om kursen

Studying dialogue requires a different approach than studying written language. In dialogue, we don't always use complete sentences and we provide interactive feedback ("mhm", "huh?"). In this course you will learn the basic methods for collecting and analyzing dialogue data. After this course you will be familiar with a variety of ways of studying dialogue, quantitatively and qualitatively, ranging from experimental methods and corpus linguistics to conversation analysis and formal approaches.

Om utbildningen

Behörigheter och urval

Behörighet

Kandidatexamen inom språkvetenskapligt huvudområde (eller motsvarande). Därutöver krävs språkkunskaper motsvarande SvB och En A.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Så är det att plugga

Lokaler

För dig som läser kursen på campus sker undervisningen i Humanistiska fakultetens lokaler i centrala Göteborg. Renströmsgatan 6.

Läs mer om lokaler