Skapa och leda professionella samtal inom utbildningsväsendet
Create and lead professional conversations within the educational system
Om litteraturlistan
Bjørndal, C.R.P. (2017). Konstruktiva stödsamtal: perspektiv och redskap vid handledning, rådgivning, mentorskap och coachning. (1:a uppl.) Liber. (270 s.)
Jensen, M. (2024). Ledarskapskommunikation: kommunikationskompetens för att leda individer, grupper och organisationer. Kap. 14 s. 217–229 (1:a uppl.) Gleerups. (12 s.)
Langelotz, L. (2013). Så görs en (o)skicklig lärare. Pedagogisk forskning i Sverige, 18(3-4), 258-279. (21 s.)
Lauvås, P. Lycke, K.H. & Handal, G. (2016). Kollegahandledning med kritiska vänner. (2:a uppl.) Studentlitteratur. (250 s.)
Rautalinko, E. (2019). Samtalsfärdigheter: stöd, vägledning och ledarskap. (3:e uppl.) Liber. (160 s.)
Vennebo, K. F., & Aas, M. (2020). Leading professional group discussions: a challenge for principals?. International journal of leadership in education. Volume 22:2019. (14 s.)
Wenger, E. (1998). Communities of practice: Learning as a social system. Systems thinker, 9(5), 2-3. (10 s.)