Två nya böcker: The Value of Events & Event Impact
Två nya böcker om Värdeskapande evenemang har i veckan getts ut på Routledge:
Area
Evenemang
Två nya böcker om Värdeskapande evenemang har i veckan getts ut på Routledge:
The Value of Events
Redaktörer: Erik Lundberg, John Armbrecht, Tommy D. Andersson och Donald Getz
Om boken
Boken behandlar ämnet evenemang utifrån värdeskapande och mätning, i motsats till konsekvensbedömning och programutvärdering. Värdetillverkning och mätning görs ofta rutinmässigt från specifika perspektiv som turism, evenemangshantering, företagsmarknadsföring eller kundnöjdhet. Det finns ett antal diskurser om värde och utvärdering som ännu inte fått tillräcklig uppmärksamhet, inklusive motiveringen av det statliga ingreppet och kostnaderna och fördelarna med att hålla stora evenemang. Läs mer om boken här
Event Impact
Redaktörer: John Armbrecht, och Tommy D. Andersson
Om boken
Boken fyller en viktig nisch och ett tomrum i litteraturen om evenemang genom att den har en helhetssyn med frågor som värdeskapande, erfarenhetsvärde, värdemätning, hållbarhet och konsekvensbedömning. Läs mer om boken här.