Den 19 december välkomnar forsknignsplattformen VIF på seminariet med professor Ingrid Robeyns klockan 13-15.

Högre seminarium: Limitarianism. The Case against Extreme Wealth

Forskning
Samhälle & ekonomi

Hur mycket rikedom är för mycket? Kan vi bygga ett mer rättvist samhälle genom att begränsa överflöd? Välkommen till ett öppet seminarium med professor Ingrid Robeyns från Utrecht University som har skrivit boken Limitarianism: The Case against Extreme Wealth.

Seminarium
19 nov 2024

Bra att veta
Seminariet hålls på engelska.

Forskningsplattformen Välfärd i förändring vid Institutionen för socialt arbete välkomnar till ett öppet seminarium med professor Ingrid Robeyns som har skrivit boken Limitarianism: The Case against Extreme Wealth.

Det diskuterar författaren av Limitarianism: The Case Against Extreme Wealth om varför ett samhälle där rikedom koncentreras till ett fåtal är ohållbart – och hur vi kan förändra det.

Ingrid Robeyns är Chair of Ethics of Institutions and Professor in Department of Philosophy and Religious Studies vid Utrecht University.