Forskning
Naturvetenskap & IT

Under hösten 2024 välkomnar de bioanalytiska forskningsgrupperna vid Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola ett flertal talare i webbinarieserien "Gothenburg Bioanalytical webinar series". Den här gången är det ett kombinerat webbinarium och seminarium på plats. Talaren är Eugenio Fornasiero, gruppledare, University Medical Center Göttingen, Tyskland och University of Trieste, Italien.

Seminarium,
Webinar
8 nov 2024
Zoom

Bra att veta
Du kan delta i seminariet på plats: Sal 7305 - Vintergatan, Natrium, Medicinaregatan 7B, Göteborg

På fredag 8 november 2024 kommer Eugenio Fornasiero, gruppledare, University Medical Center Göttingen, Tyskland och University of Trieste, Italien, att hålla i ett seminarium om “Uncovering changes in the aging mammalian brain through biomolecular turnover analysis with advanced proteomics and super-resolution imaging techniques."

Seminariet äger rum kl. 14:00 - 15:00, inklusive frågor. Efter seminariet finns möjlighet att delta i en öppen informell diskussion kl. 15:00 - 15:30.

Alla är välkomna.